کد خبر: ۸۴۹۸
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

حال و هوای بازارچه عیدانه در خادم‌الشریعه

هدف از راه‌اندازی بازارچه خوداشتغالی این است که دغدغه اشتغال را از دوش عده‌ای از خانواده‌ها بردارد و بتواند به اقتصاد خانواده‌ها کمک کند و از طرف دیگر کالای باکیفیت دست مشتری بدهد.

بازارچه توانمندسازی مشاغل خانگی حضرت فاطمه زهرا (س) با ۲۷ میز فروش، پر از نور است و ریسه انقلابی و بادکنک‌های رنگی و شوق خریدارانی که آمده‌اند تا خرید‌های دم عیدشان را از این بازارچه انجام بدهند.

اینجا از انواع شیرینی و عرقیجات و مواد غذایی خانگی تا زیورآلات و لباس و کیف و صنایع دستی وجود دارد. این بازارچه از همان روز اول با استقبال اهالی محله خادم‌الشریعه روبه‌رو شد و قرار است تا عید نوروز، از ۹ صبح تا ۹ ساعت شب برپا باشد.

 

هدف ارائه کالای ارزان و باکیفیت است

هدف از اجرای رویداد بازارچه خوداشتغالی این است که دغدغه اشتغال را از دوش عده‌ای از خانواده‌ها بردارد و بتواند به اقتصاد خانواده‌ها کمک کند و از طرف دیگر کالای باکیفیت دست مشتری بدهد.

معصومه جهانگیری، مسئول این روزبازار محلی، می‌گوید: خانواده‌ها با آرامش‌خاطر می‌توانند دستاورد‌هایشان را در این بازارچه بفروشند و نگران گم‌شدن وسایلشان در مدت برپایی نمایشگاه نباشند؛ چون از حق میزی که هر فردی پرداخت می‌کند، نگهبانی برای این بازارچه درنظر گرفته شده که از ۹ شب تا ۹ صبح مراقب وسایل فروشندگان است و لازم نیست فروشندگان هر روز محصولاتشان را با خود حمل کنند.

 

فروش کار‌های هنری مهدیه به نفع نیازمندان

هنر دست بچه‌های مهدیه بنی‌زهرا (س) در توس‌۵۷ روی یکی از میز‌هاست. راضیه اردشیری تولیدات روبالش، دم‌کنی و کار‌های پارچه‌ای دیگر را نشانمان می‌دهد و توضیح می‌دهد: من به نمایندگی از مهدیه اینجا هستم و حقوق اندکی می‌گیرم که این‌ها را به فروش برسانم تا بتوانیم با هزینه فروش آن برای نیازمندان سبد غذایی تهیه کنیم. من و دخترم و پسرم از کوشک مهدی به اینجا می‌آییم تا درآمدی داشته باشیم.

راضیه‌خانم می‌گوید: بچه‌های مهدیه با پارچه‌های دورریز انواع رومیزی و دستگیره و دم‌کنی را درست می‌کنند که طرح چهل‌تکه جالبی دارد و بابت قیمت مناسبش خیلی مورد استقبال اهالی قرار گرفته است؛ البته نیت این کار هم خیر است و به قول معروف از هردستی بدهی با همان دست پس می‌گیری.

 

حال و هوای بازارچه عیدانه در خادم‌الشریعه

 

ظرافت در زیور‌آلات زهرا‌خانم

پنج‌سال است که کار جواهرسازی را آموزش دیده است و مادر چهارفرزند دختر و پسر است که یکی از آن‌ها سندرم داون دارد.

زهرا صمدی می‌گوید: در سال‌هایی که به این هنر مشغولم، سعی می‌کنم در کارهایم ظرافت و خلاقیت را به کار بگیرم تا کار‌های هنری‌ام در بازار خاص باشد و فکر می‌کنم موفق هم بوده‌ام؛ چون در این مدت در بازار‌چه‌هایی که هستم، کارهایم خوب به فروش می‌رسد. در این بازارچه، شهروندان بسیاری تردد می‌کنند و چون قیمت محصولات و کیفیتشان بسیار مناسب است، معمولا مشتری از اینجا دست خالی خارج نمی‌شود.

* این گزارش چهارشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۶۰ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر